Antal indlæg : 1330 Join date : 07/07/09 Age : 34 Geografisk sted : Svendborg
Emne: Tid på turneringer i DASF Tirs Nov 23, 2010 1:25 am
Erbs skrev:
Jeg kunne godt tænke mig at turneringerne bliv afholdt let tideliger om fredagen så alle kan være med til slut +at vi ikke skal løbe ind i situationer som denne, ...det har vi vist diskuteret om før så vidt jeg ved??
Det kunne vi i teorien godt, problemet er bare at folk fra Odense/Mikkel (endda folk fra Kolding) ville have problemer med at komme så tidligt, og 4 timer for en turnering er normalt når man kører 4 runder swiss+playoff. Det er bare folk som er lidt sløsede til at være klar til tiden eller til at begynde igen når der er pause. Kan dog godt indføre at dem som ikke har tilmeldt sig inden kl 16.55 ikke kan deltage (oplever alt for tit at jeg skal spørge de enkelte om de skal være med, og det tager også tid) og at folk skal være på plads inden kl 17.03 ellers er der game-loss. Tror bare ikke disse forslag vil være så populære, men det var en politik som de kørte I Dragons Lair i en årgang som gik fint indtil arrangørende selv begyndte at blive sløsede (XD)
Noget andet vi kunne gøre er at slå mere ned på slowplay, da der af og til er nogle som bruger ekstremt lang tid på at overveje sine træk, især når man er ude i end-of-match-position
Da vi fastlagde kl 17.00 som en fast tid at starte turnering var det egentlig også meningen at dinner skulle forgå før vi startede. Men det respekterede folk ikke (siger det ikke for at rakke ned på nogen, synes bare man skal tænke lidt over hvor meget tid man bruger på at holde pause) Egentlig har vi åbent til kl 00.00, at vi stopper kl 21.00 er egentlig kun for at dem som skal til Langeland ikke kan blive færdige. Men når vi engeng bliver flere kan vi ikke fortsætte med den luksus. Så må alternativet være at man overnatter på den fornuftige side af Svendborgsund broen.
Forslag til at gøre dette bedre er velkommende.
Sidst rettet af God Lobster Tirs Nov 23, 2010 2:01 am, rettet 1 gang
Milfred
Antal indlæg : 624 Join date : 06/07/09 Age : 33 Geografisk sted : Tåsinge
Emne: Sv: Tid på turneringer i DASF Tirs Nov 23, 2010 1:32 am
det skal lige siges at jeg aldrig har bedt om at have pauser mellem runderne når maden kommer..
At vi bestiller maden mellem runderne menes også at man må blive nødt til at spise under en kamp eller når man er færdig.. er man en langsom spiller er dette så bare ærgeligt.
God Lobster
Antal indlæg : 1330 Join date : 07/07/09 Age : 34 Geografisk sted : Svendborg
Emne: Sv: Tid på turneringer i DASF Tirs Nov 23, 2010 2:08 am
Har lige opdateret sådan at der som jeg havde skrevet i det andet emne er kommet med. Skriv evt dit indlæg igen Erbs da det andet er blevet slettet. Kan dog sige at der så vidt jeg ved ikke kommer folk fra Kolding på fredag
At bestille mad tager også tid. Igen fordi at folk har det med at skulle blive spurgt 2 gange før de gider igang. Og hvis jeg sidder og har en lang kamp i den runde vi skal bestille mad så kan det også trække ud når jeg skal ind på just-eat's hjemmeside.