Foreningsvedtægter
§ 1
Navn og hjemsted
Foreningen Duel Arena Sydfyn er stiftet den 24 November 2009 og har hjemsted i Svendborg kommune.
§ 2
Formål
Foreningens formål er at skabe et socialt spillested til Yu-Gi-Oh Trading Card Game og med udgangspunkt i det sociale fællelskab med andre som også dyrker samme hoppy, er det meningen at udvikle medlemmernes lyst til at engagere sig, og tage et medansvar i foreningen.
§ 3
Medlemskab
Som aktivt medlem kan optages enhver uanset alder. Optagelse af passive medlemmer kan ske uanset alder. Passive medlemmer har ikke adgang til selve foreningens arrangementer, men er valgbare til bestyrelsen.
Medlemmerne er forpligtede til at overholde foreningens vedtægt, og leve op til foreningens formålsbestemmelse.
Endeligt afslag på medlemskab af foreningen skal efter anmodning fra den som ønsker medlemskab forlægges en generalforsamling
§ 4
Indmeldelse
Indmeldelse skal ske skrifteligt på indmeldelsesblanket til foreningens kasserer. Er pågældende medlem under 18 år skal indmeldelsesblanketen underskrives af dennes forældre/værge
§ 5
Udmeldelse
Udmeldelse skal ske skriftligt til kasseren med en måneds varsel til udgangen af kontigentperioden. Ved udmeldelse skal medlemmets eveltuelle økonomiske mellemværende med foreningen afvikles.
Udmeldelse kan kun accepteres, hvis medlemmet ikke har noget økonomisk mellemværende med foreningen.
Ved udmeldelse bliver der ikke tilbagebetalt kontigent.
§ 6
Kontingent og restance
Kontigentet lyder på 50 kr pr halvår. Dette skal betales til kasseren.
Kontigentet skal være betalt inden den periode der betales for starter.
Hvis et medlem efter påmindelse stadig ikke betaler kontigent, kan sletning af medlemslisten ske uden forspørgsel for genelalforsamlingen.
§ 7
Udelukkelse og eksklusion
Hvis et medlem ikke opfylder sine medlemsforpligtelser, eller handler til skade for andre medlemmer eller foreningen generalt kan dette medlem udelukkes midlertidigt eller ekskuderes.
Ved sager om udelukkelse har pågældende medlem krav på at blive hørt før bestyrelsen træffer sin endelige beslutning.
Ved sager om eksklusion har et medlem desuden krav på at sagen afgøres ved førstkommende ekstraordinære generalforsamling, hvor sagen sættes på dagsordnen som et særligt punkt.
En genelalforsamlings beslutning om eksklusion har samme majoritet som som ved ændring af foreningens vedtægter
Ved udelukkelse eller eksklution tilbagebetales der ikke kontigent
Hvis et medlems fremøde ikke er stort nok, kan bestyrelsen bestemme om denne skal udlukkes fra specielle arrangementer.
§ 8
Ordinær generalforsamling
Ordinær generalforsamling afholdes én gang årligt ved udgangen af maj måned. Indkaldelse med andgivelse af dagsorden og indkommende forslag skal finde sted med minimum fire ugers varsel via mail, eller vores forum. Alle aktive fremmødte medlememr har ret til at stemme. Adgang til genelalforsamlingen har alle foreningens medlemmer, samt hvem bestyrelsen måtte indbyde.
§ 9
Dagsorden
Dagsorden for den ordinære generalforsamling skal mindst omfatte følgende punkter:
1.) Valg af dirigent og referent
2.) Bestyrelsens beretning for det forløbne år
3.) Forelæggelse af det reviderede regnskab for det forløbne år til godkendelse
4.) Forelæggelse af bestyrelsens budgetforslag for det kommende år til godkendelse
5.) Fastsættelse af kontingent
6.) Behandling af indkomne forslag
7.) Valg af formand
8.) Valg af kasserer
9.) Valg af sekretær
10.) Valg af øvrige bestyrelsesmedlemmer
11.) Valg af to suppleanter til bestyrelsen
12.) Valg af revisor og revisorsuppleant
13.) Eventuelt
§ 11
Generalforsamlingens ledelse
Forhandlingerne på generalforsamlingen ledes af en dirigent, der vælges af generalforsamlingen.
Beslutninger træffes ved simpelt stemmeflertal. Der udfærdiges et referat over generalforsamlingens beslutninger. Referatet godkendes og underskrives af dirrigenten.
§ 12
Ekstraordinær generalforsamling
Ekstraordinær genelalforsamling kan til enhver tid indkaldes af bestyrelsen, men kun når mindst en femtedel af foreningens medlemmer fremsætter ønske herom, med angivelse af det emne som ønskes behandlet. En ekstraordinær genelalforsamling skal afholdes senest 4 uger efter ønsket modtages.
Genelalforsamlingen er foreningens øverste myndighed i alle anlæggende.
§ 13
Bestyrelse - Valg
Bestyrelsen er foreningens daglige ledelse og repræsenterer foreningen i alle forhold. Bestyrelsen kan nedsætte nødvendige udvalg til varetagelse af løbende eller enkeltstående opgaver.
Bestyrelsen er kun beslutningsdygtig, når formanden eller næstformanden, er til stede. Over bestyrelsens forhandlinger føres en protokol.
De vedtagne beslutninger og foretagne handlinger forpligter foreningen i henhold til vedtægterne.
Bestyrelsen består af en formand, en kasserer, en sekretær og yderligere medlemmer, og vælges for to år af gangen, på den ordeinærer generalforsamling.
Valgbare til bestyrelsen er medlemmer over 15 år. Valgbare til posterne som kasserer og formand er medlemmer over 18 år.
§ 14
Regnskab
Foreningens regneskabår er kalenderåret. Bestyrelsen skal inden den _ angive årsrapport til revisoren. Årsrapporten skal forlægges som materiale til en ordinær genelalforsamling til godkendelse og skal være forsynet med revisorens påtegning og underskrift.
§ 15
Revision
På den ordinære genelalforsamling vælges en revisor og en revisorsuppleant for et år. Revisoren
skal hvert år i _ måned gennemgå årsrapporten og påse, at beholdningerne er til stede.
Revisionsformen er regnskabsmæssig revision, og årsrapporten forsynes med en påtegning. Revisoren har til enhver tid adgang til at efterse regnskab og beholdninger.
§ 16
Tegning og hæftelse
Foreningen tegnes af formanden.
Der påhviler ikke foreningens medlemmer nogen personlig hæftelse for de forpligtelser, som påhviler foreningen.
§ 17
Vedtægtsændringer
Ændring af vedtægterne kan ske ved enhver lovlig varslet generalforsamling, når mindst to tredjedele af de afgivende stemmer er for forslaget
§ 18
Bestemmelseom foreningens opløsning kan kun ske på en særligt indkaldt ekstraordinær genelalforsamling. For at denne er beslutningsdygtig kræves at mindst to tredjedele af foreningens samtlige medlemmer er til stede. For at forslaget kan vedtages, kræves at mindst tre fjerdedele af de angivende stemmer er for forslaget.Opnås et sådant flertal på en generalforsamling, der ikke er beslutningsdygtig, indkaldes til en ny generalforsamling, hvor beslutning kan træffes med ovennævnte stemmeflerhed, uanset hvilket antal stemmeberettigede medlemmer der er til stede.
På generalforsamlingen skal samtidig træffes beslutninger om, hvilke almenvelgørende formål, foreningens eventuelle formue skal tilgå.
Ved opløsning af foreningen kan foreningens eventuelle formue ikke uddeles til foreningens medlemmer.
Vedtægterne er godkendt af Svendborg Kommune
______________________________________________________________________________
Ordensreglement
ved benyttelse af kommunale lokaler
Lokalerne må kun benyttes til de formål, hvortil de er stillet til rådighed og på de vilkår der er aftalt.
Ansvaret for benyttelse af lokalerne påhviler den kontaktperson, som der er udgivet nøgler til.
Afspilning af musik skal holdes på et støjniveau, der ikke giver anledning til berettiget klage. Der må ikke holdes fest i kommunale lokaler.
Beskadigelser af lokaler, inventar eller materiale bedes straks meddeles til inspektør Jan Pedersen 24886379.
Tobaksrygning er forbudt i alle kommunale lokaler.
Køkkener må ikke benyttes til madlavning. Dog kan medbragt mad og drikkevarer nydes i lokalerne.
Ryd altid op efter endt brug, luft ud, tøm opvaskeren, luk vinduer, lås døren og husk at slukke diverse elektroniske apparater.
Gulvene skal fejes inden lokalerne forlades, således der er klar til nye brugere.
Overtrædelse af overstående reglement kan medføre bortvisning.
Alt vedrørende arrangementerne aftales med Jan Pedersen, telefon 62213307, eller mobil 24886379 i tidsrummet 8.00 – 8.30 samt torsdag kl. 15.00 – 16.00 senest 4 dage før arrangementet
Kultur- og fritidsafdelingen, november 2009 Peter Larsen